Maatregelen vanwege Corona

Om de zorg voor dieren te kunnen blijven geven, zullen wij het contact met mensen moeten minimaliseren. Er komen veel verschillende mensen bij ons binnen waardoor wij en u een verhoogd risico lopen. Gelukkig zijn er geen aanwijzingen dat dieren het virus overbrengen, uw huisdier is bij ons dus veilig en in goede handen.

Wat houdt dit concreet in voor onze werkwijze? 

  • Wij ontvangen graag maximaal 1 persoon per huisdier
  • Wij houden afstand waar mogelijk (1,5 m) en verzoeken u dit ook te doen
  • Wij nemen uw huisdier in de wachtkamer van u aan. U loopt dus niet mee de spreekkamer in. We kunnen via ons schuifraampje communiceren of wanneer u liever buiten wacht per telefoon.
  • Er kunnen niet meer dan 2 personen tegelijk in de wachtkamer zijn, we vragen u bij langer wachten of drukte even naar buiten te gaan
  • Heeft u zelf ziekteverschijnselen, laat dan iemand anders uw huisdier brengen
  • Alle betalingen bij voorkeur met contactloze pin.
  • Wanneer uw huisdier wordt gebracht voor een operatie of andere ingreep langer dan 15 minuten, dan gaat dat als volgt:
    • Uw huisdier zal door de assistente worden aangenomen en direct naar de opname worden gebracht. Zij zal alleen uw telefoonnummer controleren en verder het contact tot een minimum beperken
    • Voordat wij uw dier gaan behandelen bellen wij u voor een voorgesprek
    • Na de ingreep zullen wij telefonisch uitleg geven over de nazorg en medicatie
    • Bij het ophalen ontvangt u ook een versie op papier samen met de eventuele medicijnen in een tasje. U verlaat dan gelijk de praktijk. Eventuele vragen kunnen vervolgens telefonisch worden gesteld. Wij hebben de mogelijkheid om eventueel via Whatsapp te videobellen, indien noodzakelijk. Wij zullen filmpjes maken met instructies over veel voorkomende medicatie die we online beschikbaar stellen
  • Vanwege problemen in de personele bezetting en afnemende drukte zijn onze openingstijden vanaf nu
    maandag t/m vrijdag van 8.30 – 17.30 uur
    (gesloten tussen 12.30-13.00)
    zaterdag van 9.00-13.00
    (enkel afhalen voer en/of medicijnen).
    Hiermee vervalt de donderdag avond opening. Komt u hierdoor erg in de problemen, overleg dan met ons, we willen u graag helpen met een oplossing
  • Wanneer u medicatie of voer wilt afhalen, wilt u ons eerst bellen (of mailen), dan kunnen we alles al klaarleggen en uw tijd in onze praktijk beperkt houden door een dag en tijdstip af te spreken wanneer u het komt halen.
  • Wij bieden ook de mogelijkheid voor thuisbezorging van medicijnen en dieetvoer. Afhankelijk van de hoeveelheid vraag willen we dit dagelijks gaan verzorgen. Het tijdstip zullen we met u in overleg doen, omdat vanwege onze personele bezetting het ook lastig is om vooraf in te plannen
  • Per direct hebben wij de mogelijkheid van een telefonisch consult met de dierenarts. Dit is elke dag mogelijk op afspraak. U belt hiervoor eerst de praktijk en wij zullen een tijd met u afspreken dat de dierenarts u gaat bellen. De kosten per consult (max 10 minuten) bedragen 20 euro. Er bestaat via Whatsapp de mogelijkheid tot het sturen van een foto of videobellen als u ons iets wilt laten zien. Geeft u dit aan bij het maken van de afspraak
  • Wij plannen vanaf nu zo min mogelijk preventieve zorg Laten we samen kijken wat voor uw dier en uw situatie het beste is
  • Het is tijdelijk niet mogelijk om online een afspraak te plannen. Wilt u buiten openingstijden contact met ons, gebruik dan de mail info@dapwormer.nl en noem bijvoorbeeld een voorkeursdag en -tijd waarop u zou willen afspreken.
  • Wij doen er alles aan om de zorg voor zieke dieren te blijven doorzetten, ook wanneer dit (nog) niet spoedeisend is. Ons advies: Twijfelt u over de gezondheid van uw dier, wacht vooral niet te lang want dieren kunnen snel zieker worden. Bel ons altijd voor advies

 

Tevens hebben wij een oproep. Steun lokale ondernemers! Wist u dat wij genoeg Specific voeding op voorraad hebben en vanaf heden ook gratis thuis bezorgen? Dus bestel niet online, maar bij ons

 

Voorlopig proberen wij alle normale behandelingen en afspraken voort te zetten. Wel zullen we ruimer inplannen om onderling contact in wachtkamer en uitloop te voorkomen. Wij werken alleen wanneer wij zelf klachtenvrij zijn, bij twijfel blijven onze medewerkers thuis.

 

Heeft u andere tips of wensen voor ons, ideeën zijn altijd welkom!

Sorry, comments are closed for this post.

Share