Maatregelen vanwege Corona

Om de zorg voor dieren te kunnen blijven geven, zullen wij het contact tussen mensen moeten sturen. Er komen veel verschillende mensen bij ons binnen waardoor wij en u een verhoogd risico lopen. Gelukkig zijn er geen aanwijzingen dat dieren het virus overbrengen, uw huisdier is bij ons dus veilig en in goede handen.

1 oktober 2020: Nieuwe Corona maatregelen in onze praktijk

Helaas zijn de ontwikkelingen dit najaar rondom COVID-19 niet gunstig en zullen we onze maatregelen wat moeten aanpassen. Wij hebben als team besloten het prettiger te vinden wanneer al onze bezoekers een mondkapje dragen. Daarom stellen wij nu het gebruik van een mondkapje verplicht. Heeft u deze nog niet of bent u deze vergeten, dan kunt u er één bij ons aanschaffen voor €1,00.

Wat houdt dit concreet in voor onze werkwijze? 

  • Wij ontvangen maximaal 1 persoon per huisdier.
  • U kunt de praktijk alleen bezoeken met een mondkapje. Wij stellen mondkapjes beschikbaar voor € 1,=, neem gerust uw eigen mee!
  • Heeft u zelf ziekteverschijnselen, laat dan iemand anders uw huisdier brengen.
  • Wij houden afstand (1,5 m) en verzoeken u dit ook te doen.
  • Kom op het tijdstip van de afspraak, niet eerder.
  • Sinds 23 november mag er 1 eigenaar mee de spreekkamer in! Graag uw handen ontsmetten bij de balie, uw mondkapje op doen en voldoende afstand houden. Zo hopen zo uw en onze veiligheid te waarborgen.
  • Er kunnen niet meer dan 2 personen tegelijk in de wachtkamer zijn, we vragen u bij langer wachten of drukte even naar buiten te gaan.
  • Spontaan binnenlopen: alleen op afspraak! Wanneer u vlooien- en/of wormenmiddelen, medicatie of voer wilt afhalen, wilt u ons dan eerst bellen (of mailen), dan kunnen we alles al klaarleggen en uw tijd in onze praktijk beperkt houden door een dag en tijdstip af te spreken wanneer u het komt halen. 
  • Alle betalingen bij voorkeur met contactloze pin.
  • Wanneer uw huisdier wordt gebracht voor een operatie of andere ingreep langer dan 15 minuten, dan gaat dat als volgt:
    • Uw huisdier zal door de assistente worden aangenomen en direct naar de opname worden gebracht. Zij zal uw telefoonnummer controleren en verder het contact tot een minimum beperken.
    • Bij het brengen of halen ontvangt u een nazorgbrief op papier samen met de eventuele medicijnen in een tasje. Wij zullen de nazorgbrief ook nog mailen zodat u deze ook digitaal kunt nalezen.
  • Wij bieden de mogelijkheid van een telefonisch consult met de dierenarts. Dit is elke dag mogelijk op afspraak. U belt hiervoor eerst de praktijk en wij zullen een tijd met u afspreken dat de dierenarts u gaat bellen. De kosten per consult (max 10 minuten) bedragen 20 euro. Er bestaat via Whatsapp de mogelijkheid tot het sturen van een foto of videobellen als u ons iets wilt laten zien. Geeft u dit aan bij het maken van de afspraak.
  • Aangezien ons team in goede gezondheid op volledige bezetting draait, plannen we alle zorg, operaties, vaccinaties maar ook Huisdieren Zorg Plan controles, gewoon in.
  • Het is mogelijk om online een afspraak te plannen.
  • Wij doen er alles aan om de zorg voor zieke dieren te blijven doorzetten, ook wanneer dit (nog) niet spoedeisend is. Ons advies:

    Twijfelt u over de gezondheid van uw dier, wacht vooral niet te lang want dieren kunnen snel zieker worden. Bel ons altijd voor advies.

Voorlopig proberen wij alle normale behandelingen en afspraken voort te zetten. Wij werken alleen wanneer wij zelf klachtenvrij zijn, bij twijfel blijven onze medewerkers thuis.

Heeft u andere tips of wensen voor ons, ideeën zijn altijd welkom!

Sorry, comments are closed for this post.

Share